Όταν αφιερώνετε χρόνο και ενέργεια για να γράψετε άρθρα για το blog σας, σίγουρα θέλετε αυτά τα άρθρα να διαβαστούν. Οι μηχανές αναζήτησης και τα social media μπορούν να βοηθήσουν προς αυτή την κατεύθυνση, αλλά το να ξεκινήσει να γίνεται αυτό θέλει προσπάθεια, μπορεί και χρόνο.
Το κλειδί για να μεγιστοποιήσετε την επισκεψιμότητα στο blog είναι η βελτιστοποίηση των τεχνικών και των μεθόδων σας. Η βελτιστοποίηση σημαίνει να δημιουργήσεις το καλύτερο ή την πιο αποτελεσματική εκδοχή σε κάτι. Υπάρχουν διάφορες προσεγγίσεις για βελτιστοποίηση στις μηχανές αναζήτησης όπως και στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Αφιερώνοντας χρόνο για να κάνετε και τα δύο θα αυξήσετε την επισκεψιμότητα του blog σας και θα βοηθήσετε τους αναγνώστες να βρουν περιεχόμενο που είναι σχετικό με τις ανάγκες τους.
Βελτιστοποίηση στις μηχανές αναζήτησης
Ένας τρόπος για να προσελκύσετε χρήστες για τα άρθρα σας είναι με τη βελτιστοποίηση για μηχανές αναζήτησης ή SEO – Search Engine Optimazation. Όταν γίνει αποτελεσματικά, το SEO μπορεί να τοποθετήσει τις αναρτήσεις του blog σας στην πρώτη σελίδα των αποτελεσμάτων της μηχανής αναζήτησης όταν οι χρήστες πληκτρολογούν σχετικά ερωτήματα.
Επιλέξτε ένα συγκεκριμένο ερώτημα αναζήτησης για την θεματολογία του άρθρου σας
Η καλύτερη προσέγγιση για βελτιστοποίηση των άρθρων του blog σας είναι η επιλογή ενός μόνο search query για την θεματολογία του κάθε άρθρου σας. Σε κάθε άλλη περίπτωση, κινδυνεύετε να μην έχετε υψηλή κατάταξη σε κανένα από τα ερωτήματα-στόχους σας.
Φανταστείτε ότι εργάζεστε σε μια λογιστική εταιρεία και έχετε αποφασίσει ότι θέλετε να προσελκύσετε personal trainers, κομμωτές και ιδιοκτήτες μικρών επιχειρήσεων. Έχοντας κατά νου αυτόν τον στόχο, αποφασίσατε να γράψετε ένα άρθρο για να βοηθήσετε αυτούς τους επαγγελματίες με τις φορολογικές τους δηλώσεις.
Θα μπορούσατε να γράψετε ένα άρθρο: «Συμβουλές επιστροφής φόρου για personal trainers, κομμωτές και ιδιοκτήτες μικρών επιχειρήσεων» και να το χωρίσετε σε σχετικές ενότητες για κάθε επαγγελματία.
Ωστόσο, εάν ακολουθήσετε αυτή τη προσέγγιση, είναι απίθανο να μην καταταγείτε σε καμία από τις ακόλουθες αναζητήσεις:
- “Συμβουλές φορολογικής δήλωσης για personal trainers”
- “Συμβουλές φορολογικής δήλωσης για κομμωτήρια”
- “Συμβουλές φορολογικής δήλωσης για ιδιοκτήτες μικρών επιχειρήσεων ”
Εάν θέλετε αποτελεσματική προβολή για καθένα από αυτά τα ερωτήματα, θα πρέπει να γράψετε ένα άρθρο ξεχωριστά για κάθε ένα από αυτά.
Ο λόγος για αυτό είναι αρκετά απλός. Η Google όπως και οι άλλες μηχανές αναζήτησης ενδιαφέρονται πρωτίστως να επιστρέψουν το πιο σχετικό αποτέλεσμα σε ένα χρήστη, με βάση το ερώτημα αναζήτησης (ή τις λέξεις-κλειδιά) που έχει εισαγάγει.
Βελτιστοποιήστε τα άρθρα σας για το ερώτημα αναζήτησης που επιθυμείτε
Αφού επιλέξετε ένα ερώτημα αναζήτησης (στόχο) για το άρθρο του blog σας, στόχος σας είναι να προσφέρετε την πληρέστερη απάντηση στο ερώτημα αυτό. Ωστόσο, η βελτιστοποίηση του άρθρου περιλαμβάνει πολλά περισσότερα από την απλή συμπερίληψη λέξεων-κλειδιών μέσα στο άρθρο.
Οι περισσότερες πλατφόρμες blogging, όπως το WordPress, σας επιτρέπουν να επεξεργαστείτε διάφορα στοιχεία του blog σας που είναι σημαντικά για το SEO. Πολλές πλατφόρμες σάς επιτρέπουν ακόμη και να επεξεργάζεστε αναρτήσεις που έχετε ήδη δημοσιεύσει, ώστε να εφαρμόσετε εκ νέου στρατηγικές SEO.
Για να σας παρουσιάσουμε πιο αποτελεσματικά αυτές τις τεχνικές, φανταστείτε ότι εργάζεστε για ένα λογιστικό γραφείο και ότι βελτιστοποιείτε ένα άρθρο του blog σας για το ερώτημα αναζήτησης «Συμβουλές φορολογικής δήλωσης για personal trainers».
1. Συμπεριλάβετε το ερώτημα αναζήτησης στη διεύθυνση URL του άρθρου σας.
Η διεύθυνση URL πρέπει να ενσωματώνει τις λέξεις-κλειδιά του ερωτήματος αναζήτησης-στόχου σας και να λέει ξεκάθαρα στους αναγνώστες τι να περιμένουν στη σελίδα. Για το άρθρο σας σχετικά με τις συμβουλές φορολογικής δήλωσης για personal trainers, το URL σας θα πρέπει να είναι κάπως έτσι: www.taxrite.com/blog/ συμβουλές-φορολογικής-δήλωσης-για-personal-trainers.
2. Συμπεριλάβετε το ερώτημα αναζήτησης στην ετικέτα τίτλου του άρθρου σας.
Η μετα-ετικέτα τίτλου είναι ένα στοιχείο HTML που εμφανίζεται στις σελίδες αποτελεσμάτων των μηχανών αναζήτησης. Η Google έχει ένα όριο στο μήκος των ετικετών τίτλου που εμφανίζονται. Αυτό το όριο ποικίλλει, αλλά είναι συνήθως στους 50-60 χαρακτήρες, συμπεριλαμβανομένων των διαστημάτων.
Οι περισσότερες ιστοσελίδες επιλέγουν να μορφοποιήσουν τις ετικέτες τίτλου τους με 1 από τους ακόλουθους τρόπους:
- Ερώτημα αναζήτησης | Επωνυμία Επιχείρησης
- Ερώτημα αναζήτησης – Όνομα επιχείρησης
Επομένως, μπορείτε να επιλέξετε να μορφοποιήσετε την ετικέτα τίτλου ως εξής:
- Συμβουλές φορολογικών δηλώσεων για Personal Trainers | TaxRite
- Συμβουλές φορολογικών δηλώσεων για Personal Trainers – TaxRite
3. Γράψτε μια συναρπαστική μετα-περιγραφή.
Η μετα-περιγραφή είναι άλλο ένα στοιχείο HTML. Εμφανίζεται κάτω από τη μετα-ετικέτα τίτλου στις σελίδες αποτελεσμάτων μηχανών αναζήτησης. Οι μετα-περιγραφές δεν επηρεάζουν άμεσα την κατάταξη αναζήτησης, αλλά μια καλογραμμένη μετα-περιγραφή μπορεί να δελεάσει έναν χρήστη να κάνει κλικ στην ανάρτησή σας.
Όπως και με τις ετικέτες τίτλου, η Google περιορίζει τον αριθμό των χαρακτήρων που θα εμφανίζονται. Καλό είναι να διατηρείτε τις μετα-περιγραφές σας γύρω στους 155-160 χαρακτήρες, συμπεριλαμβανομένων των διαστημάτων.
Όπως η διεύθυνση URL και η μετα-ετικέτα τίτλου, έτσι και οι μετα-περιγραφές θα πρέπει να περιέχουν τις λέξεις-κλειδιά του ερωτήματος αναζήτησης-στόχου και να δίνουν στους πιθανούς αναγνώστες μια σαφή ιδέα για το τι θα βρουν στο άρθρο σας.
Μια μετα-περιγραφή για το άρθρο σας σχετικά με συμβουλές φορολογικής δήλωσης για personal trainers μπορεί να μοιάζει κάπως έτσι:
Δεν είστε σίγουροι για το τι μπορείτε και τι δεν μπορείτε να δηλώσετε; Για καθοδήγηση σχετικά με τον εξοπλισμό, τα ρούχα, και πολλά άλλα, ανατρέξτε στις συμβουλές φορολογικής δήλωσης για personal trainers.
4. Συμπεριλάβετε το ερώτημα αναζήτησης (search query) με φυσικό τρόπο μέσα στο άρθρο σας.
Δεν υπάρχει κάποιος μαγικός αριθμός για το πόσες φορές χρειάζεται να εμφανίζεται το ερώτημα αναζήτησης-στόχος στο άρθρο. Αντίθετα, εστιάστε στο πως θα απαντήσετε καλύτερα στο ερώτημα αναζήτησης. Εάν το κάνετε αυτό, το πιθανότερο είναι ότι θα αναφέρετε το ερώτημα αρκετές φορές ούτως ή άλλως.
Ένα άλλο συνηθισμένο λάθος που πρέπει να αποφύγετε είναι η χρήση δυσνόητης και τεχνικής ορολογίας στα κείμενα σας. Για να προσελκύσετε περισσότερους επισκέπτες και να κατατάξετε το περιεχόμενό σας υψηλά στα σχετικά ερωτήματα αναζήτησης, μιμηθείτε τη γλώσσα που θα χρησιμοποιούσαν οι αναγνώστες-στόχος σας.
5. Βελτιστοποιήστε τις εικόνες σας.
Εάν το άρθρο σας περιέχει εικόνες, το εναλλακτικό κείμενο εικόνας (alt-text) είναι άλλη μια ευκαιρία βελτιστοποίησης για τις μηχανές αναζήτησης. Το Alt-text βοηθά τόσο τους αναγνώστες με προβλήματα όρασης όσο και τις μηχανές αναζήτησης να κατανοήσουν καλύτερα τι απεικονίζουν οι εικόνες σας.
Τα περισσότερα συστήματα διαχείρισης περιεχομένου προσφέρουν την επιλογή ρύθμισης εναλλακτικού κειμένου κατά τη μεταφόρτωση εικόνων. Όταν γράφετε alt-text για τις εικόνες σας, να έχετε κατά νου τις λέξεις-κλειδιά του ερωτήματος αναζήτησής σας. Ακόμα βεβαιωθείτε ότι περιγράφετε επαρκώς τις εικόνες για αναγνώστες με προβλήματα όρασης.
Άλλη μια διαφορετική προσέγγιση του alt-text εικόνων είναι χρήση λέξεων ή φράσεων που δεν σχετίζονται με την εικόνα, αλλά αντίθετα περιλαμβάνουν ερωτήματα αναζήτησης που στοχεύσουν. Για παράδειγμα, αντί να περιγράφει μια εικόνα, το εναλλακτικό κείμενό της μπορεί να είναι: «Πώς να βελτιστοποιήσετε τα άρθρα του blog σας, seo blogging για μικρές επιχειρήσεις, blog μικρών επιχειρήσεων, social media και blogging για επιχειρήσεις».
Αυτό είναι ευρέως γνωστό ως γέμισμα λέξεων-κλειδιών (keyword stuffing) και δεν είναι τόσο αποτελεσματικό όσο θα νομίζατε. Το εναλλακτικό κείμενο με keyword stuffing εμποδίζει τα άτομα με προβλήματα όρασης να κατανοήσουν τις εικόνες σας. Επιπλέον, δεν βελτιώνει πραγματικά την κατάταξή σας ούτε αυξάνει την επισκεψιμότητα. Η σύνταξη απλού, σαφούς και σχετικού εναλλακτικού κειμένου είναι πολύ πιο αποτελεσματική και προσβάσιμη.
6. Συμπεριλάβετε σχετικούς συνδέσμους από άλλα άρθρα του blog σας.
Η σύνδεση των άρθρων σας με άλλα άρθρα του blog σας διευκολύνει τους αναγνώστες να έχουν πρόσβαση σε περισσότερο περιεχόμενο που μπορεί να τους φανεί χρήσιμο. Επίσης αυτή η στρατηγική είναι χρήσιμη για το SEO του blog σας αλλά και όλης της ιστοσελίδας γενικά. Οι μηχανές αναζήτησης χρησιμοποιούν αυτούς τους συνδέσμους με τους οποίους αλληλεπιδρούν οι χρήστες για να ανακαλύψουν και να κατατάξουν περισσότερο από το περιεχόμενό σας στο internet.
Όπως και με το γέμισμα λέξεων-κλειδιών στο alt-text, φροντίστε να μην υπερφορτώνετε το κείμενό σας με άσχετους συνδέσμους. Συμπεριλαμβάνετε συνδέσμους από άρθρα σας με παρόμοια ή σχετική θεματολογία. Με αυτό τον τρόπο βοηθάτε τους αναγνώστες σας και εφαρμόζετε SEO τεχνικές ταυτόχρονα.
Βελτιστοποίηση των άρθρων του blog σας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης
Οι μηχανές αναζήτησης όπως η Google, το Bing, κ.α. δεν είναι ο μόνος τρόπος με τον οποίο οι άνθρωποι βρίσκουν πράγματα στο διαδίκτυο. Εάν η βάση πελατών σας είναι ενεργή σε 1 ή περισσότερα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, μπορείτε να επιλέξετε να μοιραστείτε τα άρθρα του blog σας στα αντίστοιχα social media για να αυξήσετε την επισκέψιμότητα σας.
Στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, το περιεχόμενο δεν κατατάσσεται με τον ίδιο τρόπο όπως στις μηχανές αναζήτησης. Υπάρχουν ορισμένοι τρόποι για να βελτιστοποιήσετε τον τρόπο εμφάνισης του περιεχομένου σας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Βελτιστοποιώντας αυτά τα στοιχεία, θα μπορείτε να κάνετε τις αναρτήσεις σας πιο ελκυστικές οπτικά και να αυξήσετε την πιθανότητα προσέλκυσης επισκεπτών.
Το πρωτόκολλο Open Graph χρησιμοποιείται από μια σειρά κοινωνικών μέσων όπως το Facebook, το LinkedIn και το Pinterest. Ο ευκολότερος τρόπος υλοποίησης και βελτιστοποίησης του Open Graph είναι η χρήση software. Υπάρχουν αρκετά social media plugins που απλοποιούν την διαδικασία ώστε να μπορεί να την εκτελέσει ο οποιοσδήποτε.
Εστιάστε στους αναγνώστες σας
Σκοπός της βελτιστοποίησης των άρθρων σας θα πρέπει να είναι η ποιότητα και όχι η ποσότητα. Επίσης να έχετε κατά νου ότι η προσεκτική επιλογή και η σαφήνεια είναι απαραίτητα στοιχεία της βελτιστοποίησης. Βάζοντας προτεραιότητα του ερωτήματος αναζήτησης-στόχου αλλά και απαντώντας το όσο το δυνατόν πιο ξεκάθαρα καθιστά τη βελτιστοποίηση ευκολότερη — φέρνει και επισκεψιμότητα στο blog σας.
Αν ενδιαφέρει και εσάς να δημιουργήσετε το δικό σας επιχειρηματικό Blog ή μια διαφημιστική καμπάνια (Social Media Marketing, Email Marketing, Google Ads, Marketing Περιεχομένου) που να φέρει αποτελέσματα στην επιχείρησή σας επικοινωνήστε μαζί μας για να λύσετε όλες τις απορίες σας και να λάβετε μία δωρεάν μελέτη και προσφορά από την DigitalNode, για μία ολοκληρωμένη πρόταση Digital Marketing στρατηγικής για την επιχείρησής σας.