Το email marketing είναι ένα ισχυρό μέσο μάρκετινγκ, μια μορφή άμεσου μάρκετινγκ καθώς και digital marketing, που χρησιμοποιεί το email για την προώθηση των προϊόντων ή των υπηρεσιών της επιχείρησής σας. Μπορεί να βοηθήσει τους πελάτες σας να ενημερωθούν για τα πιο πρόσφατα προϊόντα ή προσφορές σας, ενσωματώνοντάς τα στις προσπάθειες αυτοματοποίησης των digital marketing στρατηγικών σας. Μπορεί επίσης να διαδραματίσει καθοριστικό ρόλο στη στρατηγική μάρκετινγκ σας με σκοπό τη δημιουργία νέων πελατών, την αναγνωρισιμότητα του brand σας, τη δημιουργία σχέσεων ή τη διατήρηση της αφοσίωσης των πελατών μεταξύ των αγορών τους μέσω διαφορετικών τύπων email marketing.
Πλεονεκτήματα του email marketing
Το email έχει γίνει ένα τόσο δημοφιλές εργαλείο μάρκετινγκ για τις επιχειρήσεις, εν μέρει επειδή αναγκάζει τον χρήστη να λάβει κάποιου είδους δράσης. Ένα email θα παραμείνει στα εισερχόμενα μέχρι να διαβαστεί, να διαγραφεί ή να αρχειοθετηθεί. Όμως το email είναι επίσης ένα από τα πιο οικονομικά διαθέσιμα εργαλεία digital marketing μιας επιχείρησης. Μια μελέτη του 2015 από την Ένωση Direct Marketing Association (DMA) που εδρεύει στο Ηνωμένο Βασίλειο διαπίστωσε ότι για κάθε 1 $ που ξοδεύεται, το email έχει μέση απόδοση επένδυσης 38 $ (ROI – Return On Investment).
Το μάρκετινγκ μέσω email μπορεί να σας βοηθήσει να δημιουργήσετε μια σχέση με το κοινό σας, ενώ παράλληλα αυξάνεται και την επισκεψιμότητα στην ιστοσελίδα σας, στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ή οπουδήποτε αλλού θέλετε να σας επισκεφτούν οι πελάτες σας. Μπορείτε ακόμη και να τμηματοποιήσετε τα email σας και να στοχεύσετε τους χρήστες με δημογραφικά κριτήρια, ώστε να τους στέλνετε μόνο τα μηνύματα που πραγματικά τους ενδιαφέρουν και θέλουν να βλέπουν περισσότερο.
Το email marketing σάς επιτρέπει επίσης να εκτελείτε δοκιμές τύπου A/B, να πειραματίζεστε με την θεματολογία ή τα μηνύματα Call To Action ώστε να προσδιορίσετε το μήνυμα με την καλύτερη απόδοση. Χρησιμοποιώντας το κατάλληλο λογισμικό για email marketing μπορείτε επίσης να αυτοματοποιήσετε την διαδικασία αποστολής τους, έτσι επιταχύνετε τις διαδικασίες και γίνεστε πιο αποδοτικοί.
Συμβουλές για τη δημιουργία λιστών για την email marketing στρατηγική σας
Πώς μπορείτε να δημιουργήσετε ένα κοινό στο οποίο θα στέλνετε email στο πλαίσιο των email marketing προσπαθειών σας; Υπάρχουν τρόποι και αυτοί έχουν να κάνουν με τη σωστή μεταχείριση των πελατών σας.
Μην αγοράζετε λίστες email. Επικεντρωθείτε στο να ενθαρρύνετε υπάρχοντες και δυνητικούς πελάτες σας να επιλέξουν να λαμβάνουν μηνύματα (emails) χρησιμοποιώντας lead generation (πρόκληση ενδιαφέροντος), newsletter και άλλες στρατηγικές. Θα μπορούσατε να προσφέρετε έκπτωση στις πρώτες παραγγελίες των πελατών σας όταν εγγραφούν στη λίστα email σας μέσω μιας προσαρμοσμένης φόρμας εγγραφής. Ή ίσως μπορείτε να προσφέρετε στους νέους συνδρομητές δωρεάν αποστολή στην επόμενη παραγγελία τους—ή να τους δώσετε την ευκαιρία να κερδίσουν ένα προνόμιο όταν εγγραφούν στη λίστα σας.
Να είστε ενήμεροι για τους εθνικούς (και διεθνείς) κανονισμούς ηλεκτρονικού ταχυδρομείου. Βεβαιωθείτε ότι συμμορφώνεστε με τυχόν νομικές απαιτήσεις και την ισχύουσα νομοθεσία στην περιοχή σας κατά την αποστολή αυτοματοποιημένων μηνυμάτων ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, όπως ο Γενικός Κανονισμός Προστασίας Δεδομένων (GDPR) στο την Ευρωπαϊκή Ένωση για την επεξεργασία των προσωπικών δεδομένων και πληροφοριών. Οι κανονισμοί βασίζονται τόσο στην τοποθεσία σας όσο και στην τοποθεσία των συνδρομητών σας και είναι δική σας ευθύνη να γνωρίζετε ποιοι νόμοι ισχύουν για εσάς.
Χρησιμοποιήστε emails για να επικοινωνήσετε με τους πελάτες σας. Το email είναι ένα εξαιρετικό εργαλείο μάρκετινγκ, αλλά μπορεί να βοηθήσει την επιχείρησή σας και με άλλους τρόπους. Σκεφτείτε το ενδεχόμενο να κάνετε περιστασιακά ένα διάλειμμα από τη κανονική μάρκετινγκ στρατηγική σας για να στείλετε κάποια ερωτηματολόγια, να πείτε στους πελάτες πόσο τους εκτιμάτε αφού εμπιστεύτηκαν εσάς για τις αγορές τους, να υπενθυμίσετε ένα εγκαταλελειμμένο καλάθι ή απλώς να πείτε ένα γεια. Όχι μόνο δίνει στο κοινό σας την ευκαιρία να σας παρέχει πολύτιμα σχόλια, αλλά του επιτρέπει επίσης να αποκτήσει περισσότερες πληροφορίες για τα άτομα πίσω από την επιχείρηση.
Στείλτε μόνο όταν το χρειάζεστε πραγματικά. Μόλις κάποιος σας εμπιστευτεί τη διεύθυνση email του, μην κάνετε κατάχρηση αυτής της εμπιστοσύνης. Αν πλημμυρίσετε τα εισερχόμενα του με περιττά μηνύματα, θα χάσει το ενδιαφέρον του ή θα μπορεί και να διαγραφεί από τη λίστα εντελώς. Εστιάστε στο να τους στέλνετε ελκυστικά μηνύματα, σχετικά με τα πράγματα που τους ενδιαφέρουν και θα συνεχίσουν να είναι αφοσιωμένοι για πολύ καιρό ακόμα.
Eπικοινωνήσετε μαζί μας για να λύσετε όλες τις απορίες σας και να λάβετε μία δωρεάν μελέτη και προσφορά από την DigitalNode, για μία ολοκληρωμένη πρόταση Email Marketing στρατηγικής για την επιχείρησής σας.