5 Email marketing tips για να ξεκινήσετε - digitalnode.gr - Digital Node Agency

5 Email Marketing tips για να ξεκινήσετε

Για να κάνουμε τo σχεδιασμό του πλάνου ευκολότερό, έχουμε επισημάνει ορισμένες βέλτιστες πρακτικές που θα θέλαμε να λάβετε υπόψη όταν σχεδιάζετε μια στρατηγική για το email marketing σας.

1. Δημιουργήστε ένα email marketing πλάνο.

Προσδιορίστε το κοινό σας

Ανεξάρτητα από το τι πουλάτε, πρέπει να έχετε μια ξεκάθαρη ιδέα για το ποιο είναι το κοινό σας, ώστε να μπορείτε να επικοινωνήσετε αποτελεσματικά μαζί του. Τμηματοποιήστε το κοινό σας, ώστε να μπορείτε να τους στέλνετε εξατομικευμένα και στοχευμένα μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου που συμβάλλουν στην αύξηση της αφοσίωσης, στη δημιουργία σχέσεων εμπιστοσύνης και στη δημιουργία μεγαλύτερης απόδοσης στην επένδυσης (ROI – Return on Investment).

Πηγές εγγραφής

Μερικά από τα πιο πολύτιμα δεδομένα που έχει να προσφέρει μια φόρμα εγγραφής είναι πώς και με πιο τρόπο εγγράφονται οι συνδρομητές στη λίστα σας. Εάν είστε επιχείρηση ηλεκτρονικού εμπορίου γνωρίζετε με ποιους τρόπους  εγγράφηκαν οι πελάτες σας στη λίστα σας. Αυτό μπορεί να σας δώσει μια καλύτερη ιδέα για το πώς να επικοινωνείτε μαζί τους και πού μπορεί να θέλετε να εστιάσετε τις marketing προσπάθειές σας στο μέλλον.

Τμηματοποίηση και ομάδες

Μόλις εντοπίσετε μικρότερα γκρουπ ατόμων στο ευρύτερο κοινό σας, θα μπορείτε να δημιουργήσετε ομάδες και τμήματα για να στείλετε πιο σχετικά και εξατομικευμένα μηνύματα στους παραλήπτες σας — όσο πιο σχετική είναι η καμπάνια, τόσο καλύτερα τα αποτελέσματα της. Υπάρχουν φορές που θα θέλετε να στείλετε σε ολόκληρη τη λίστα σας, αλλά τμηματοποιώντας τους χρήστες μπορείτε να αυξήσετε σημαντικά τις αναλογίες κλικ προς αριθμό εμφανίσεων αλλά και τις παραγγελίες στο Eshop που δημιουργούν οι καμπάνιες αυτές.

Αποφασίστε τι θα γράψετε

Τώρα που γνωρίζετε σε ποιους γράφετε, ήρθε η ώρα να σκεφτείτε το περιεχόμενό σας. Τι θέλετε να πείτε στο κοινό σας; Ποια είναι η marketing στρατηγική περιεχομένου σας; Θα πρέπει να στέλνετε μηνύματα (emails)  με σκοπό, να μιλάνε πραγματικά στους συνδρομητές σας και για θέματα που τους ενδιαφέρουν.

Καθορίστε τη συχνότητα αποστολής και τους στόχους σας

Δεν υπάρχει τίποτα προκαθορισμένο σχετικά με το πόσο συχνά πρέπει να στέλνετε email στους πελάτες σας, αλλά αν στέλνετε πολύ συχνά, οι συνδρομητές σας είναι πιθανό να ενοχληθούν με αποτέλεσμα να καταργήσουν εντελώς την εγγραφή τους. Για παράδειγμα ένας blogger  ή ένας δημοσιογράφος (διαχειριστής) ενημερωτικής ιστοσελίδας μπορεί να επιλέξει να στέλνει καθημερινές ενημερώσεις στους συνδρομητές του. Ενώ ένας διαχειριστής τοπικής επιχείρησης διαλέγει να στέλνει μόνο δύο φορές το μήνα, ώστε οι συνδρομητές να παραμένουν ενθουσιασμένοι με τα email του. Επιλέξτε να στείλετε τα email της καμπάνιας σας με τον δικό σας ρυθμό. Ελέγξτε το ρυθμό κατάργησης εγγραφής και τις αναλογίες κλικ προς αριθμό εμφανίσεων για να προσαρμόσετε τη συχνότητα εάν χρειάζεται.

Δημιουργείστε ένα πρόγραμμα

Ένας τρόπος για να βεβαιωθείτε ότι παραμένετε σε καλό δρόμο είναι να δημιουργήσετε ένα ημερολόγιο περιεχομένου ώστε να προγραμματίζετε τις καμπάνιες, τις αναρτήσεις στο blog, τις αναρτήσεις στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και πολλά άλλα.

Το email marketing πρόγραμμα σας, θα εξαρτηθεί από τον κλάδο που δραστηριοποιείστε, τους τύπους περιεχομένου που στέλνετε (marketing περιεχομένου) και τη συχνότητα των αποστολών σας.

2. Σχεδιάστε τα email σας

Συμβουλές σχεδίασης

Όταν σχεδιάζετε τις email καμπάνιες σας, εστιάστε στο μήνυμα που θέλετε να προωθήσετε  και διατηρήστε τη σχεδίαση απλή και ευθύς. Τοποθετήστε όλα τα στοιχεία για την καμπάνια σας σε μια ιεραρχία, βάλτε τις πιο σημαντικές πληροφορίες σας ή τα κύρια στοιχεία στην κορυφή, έτσι ώστε οι παραλήπτες να μπορούν να σαρώσουν γρήγορα τα email σας.

Θέλετε να έχετε περισσότερο έλεγχο στον σχεδιασμό του email σας; Αναλαμβάνουμε τον σχεδιασμό και ανάπτυξη του δικού σας email marketing template (προτύπου) προσαρμοσμένο στην δικιά σας εταιρική ταυτότητα και επιχειρηματικούς στόχους.

Για δημιουργία custom email marketing template πατήστε εδώ!

3. Δοκιμάστε τα email σας

Δοκιμάστε τα email σας σε διαφορετικούς παρόχους υπηρεσιών ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (Gmail, Outlook, κτλπ)

Όλα τα προγράμματα ηλεκτρονικού ταχυδρομίου δημιουργούνται διαφορετικά, πράγμα που σημαίνει ότι η καμπάνια που σχεδιάσατε μπορεί να φαίνεται ελαφρώς διαφορετική στα εισερχόμενα των συνδρομητών σας. Βεβαιωθείτε ότι έχετε ελέγξει τα μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου σε κινητές συσκευές, καθώς μπορεί να φαίνονται διαφορετικά σε διάφορες διαστάσεις οθονών.

Στείλτε δοκιμαστικά email σε φίλους και συναδέλφους

Εάν έχετε φίλους ή συναδέλφους που μπορούν να ελέγξουν τα email σας για τυπογραφικά λάθη και να σας δώσουν κάποια σχόλια σχετικά με τη σχεδίαση, μπορείτε να τους στείλετε ένα δοκιμαστικό email, ώστε να μπορούν να κάνουν έναν έλεγχο της καμπάνιας σας απευθείας στα εισερχόμενά τους.

Βρείτε την καλύτερη εκδοχή με καμπάνιες δοκιμών A/B

Δεν είστε σίγουροι ποιο στυλ θέματος θα έχει τα περισσότερα ανοίγματα και κλικ; Πιστεύετε ότι μπορεί να υπάρχει μια συγκεκριμένη ώρα της ημέρας που οι πελάτες σας είναι πιο πιθανό να κάνουν μια αγορά μέσω της καμπάνιας σας; Η εκτέλεση μιας δοκιμής A/B σάς επιτρέπει να πειραματιστείτε με διαφορετικές εκδόσεις των email σας για να δείτε πώς οι αλλαγές που κάνετε επηρεάζουν τα αποτελέσματά σας.

4. Τι μπορείτε να κάνετε με την αυτοματοποίηση στο marketing

Σε αντίθεση με τις κανονικές καμπάνιες, η αυτοματοποίηση είναι ένα στοχευμένο email ή μια σειρά από emails που μπορείτε να ορίσετε και να αποστέλλονται αυτόματα κάτω από συγκεκριμένες συνθήκες. Από μια σειρά email καλωσορίσματος έως τη συνέχεια των email μετά από μια αγορά έως την επιβράβευση των πελατών σας με ένα ειδικό κίνητρο. H αυτοματοποίηση σας βοηθά να βελτιστοποιήσετε την επικοινωνία με τους πελάτες σας. Έτσι θα έχετε περισσότερο χρόνο για να εστιάσετε στη δημιουργία ποιοτικού περιεχομένου ώστε να αυξήσετε την απόδοση επένδυσης (ROI – Return on Investment).

5. Μετρήστε την απόδοσή σας

Τα δεδομένα αναλυτικών στοιχείων μάρκετινγκ που συλλέγονται στις αναφορές σας θα σας βοηθήσουν να βελτιώσετε τη στρατηγική marketing στο μέλλον.

Ανοίγματα και κλικς

Αυτά είναι τα πιο προφανή στατιστικά στοιχεία για τη μέτρηση της αφοσίωσης της καμπάνιας, καθώς υποδεικνύουν πόσο καλά οι θεματικές γραμμές και το περιεχόμενο της καμπάνιας σας έχουν απήχηση σε μια συγκεκριμένη λίστα. Ωστόσο, είναι σημαντικό να λάβετε υπόψη πώς συγκρίνονται τα ποσοστά ανοίγματος και κλικ προς αριθμό εμφανίσεων με άλλες εταιρείες στον κλάδο σας.

Δεδομένα ηλεκτρονικού εμπορίου

Έχοντας συνδέσει το Eshop σας με ένα εργαλείο παρακολούθησης μετρήσεων ηλεκτρονικού εμπορίου για τις καμπάνιες σας, μπορείτε να παρακολουθείτε δεδομένα από τις αγορές των συνδρομητών σας στις αναφορές καμπάνιας, Με αυτό τον τρόπο μπορείτε να βγάζετε μετρίσιμα συμπεράσματα και να σχεδιάζετε και κινήστε αναλόγως.

Επισκεψιμότητα ιστοσελίδας

Οι καμπάνιες που στέλνετε μπορούν να σας βοηθήσουν να κατευθύνετε περισσότερη επισκεψιμότητα στην ιστοσελίδα  ή στο ηλεκτρονικό σας κατάστημα (Eshop). Επίσης μέσω των εργαλείων παρακολούθησης στατιστικών μπορείτε να παρακολουθείτε τυχόν τάσεις στην επισκεψιμότητα της ιστοσελίδας ή τη δραστηριότητα ηλεκτρονικού του καταστήματός σας μετά την αποστολή μιας καμπάνιας.


Eπικοινωνήσετε μαζί μας για να λύσετε όλες τις απορίες σας και να λάβετε μία δωρεάν μελέτη και προσφορά από την DigitalNode, για μία ολοκληρωμένη πρόταση Email Marketing στρατηγικής για την επιχείρησής σας.

Scroll to Top