Στις μέρες μας, το ηλεκτρονικό εμπόριο καταλαμβάνει σταθερά την πλειοψηφία του διεθνούς εμπορίου, πράγμα που σημαίνει ότι οι digital marketing στρατηγικές σήμερα είναι πιο σημαντικές από ποτέ! Αυτοματοποιημένες καμπάνιες email, εργαλεία digital marketing, χρησιμοποιούνται ευρέως από eshops και online εταιρείες για την επικοινωνία με τους πελάτες. Καθώς το email παραμένει το No. 1 καθολικό και πιο ευέλικτο μέσο ανταλλαγής μηνυμάτων, δεν είναι περίεργο γιατί είναι ο καλύτερος τρόπος για να προσεγγίσετε νέους και παλιούς πελάτες, παρέχοντάς τους email ειδικά προσαρμοσμένα για αυτούς.
Ας δούμε, λοιπόν, τα 6 email που πρέπει κάθε eshop να στείλει, προκειμένου να βελτιστοποιήσει τη σχέση με τους πελάτες του και να τους κρατήσει αφοσιωμένους μέχρι την επόμενη πώληση!
1. Email καλωσορίσματος
Κάθε φορά που ένας νέος πελάτης εγγράφεται στην υπηρεσία σας, στο newsletter ή κάνει μια αγορά στην ιστοσελίδα σας, είναι μια ευκαιρία να αρχίσετε να χτίζετε μια σχέση μαζί του. Στείλτε ένα αυτοματοποιημένο email παρουσιάζοντάς του την επιχείρησή σας, δίνοντάς του περισσότερες πληροφορίες σχετικά με προϊόντα και υπηρεσίες ή παρουσιάζοντας του έναν οδηγό.
Φωτο
Μην προσπαθήσετε να πουλήσετε εξ αρχής, είναι πολύ πιθανόν ο νέος πελάτης σας να δυσαρεστηθεί από μια δυναμική προσέγγιση για πώληση και να διαγράφει από την λίστα των email σας.
2. Εγκατάλειψη καλαθιού αγορών
Μερικοί πελάτες μπορεί να επιλέξουν προϊόντα ή υπηρεσίες που θέλουν να αγοράσουν αλλά να μην ολοκληρώσουν την αγορά, ουσιαστικά «να εγκαταλείψουν» το καλάθι. Όταν συμβεί αυτό, στείλτε ένα αυτοματοποιημένο email υπενθυμίζοντας τους το εγκαταλειμμένο καλάθι και ζητώντας τους κάποια σχόλια (π.χ. φόρμα σχολίων) για να κατανοήσετε τον λόγο εγκατάλειψης του καλαθιού.

3.Πληροφορίες και ενημερώσεις
Τα μηνύματα αυτά ενεργοποιούνται όταν υποβάλλεται μια παραγγελία από έναν πελάτη. Περιλαμβάνουν επιβεβαίωση της παραγγελίας και τον αναμενόμενο χρόνο παράδοσης. Επίσης χρησιμοποιούνται για την ενημέρωση των πελατών σχετικά με την κατάσταση της παραγγελίας τους όπως καθ’ οδόν, ολοκληρωμένη, κ.α. Μπορείτε ακόμα να προσφέρετε έκπτωση στην επόμενη αγορά μαζί με την επιβεβαίωση, η οποία βοηθά στην οικοδόμηση της αφοσίωσης των πελατών.

4.Σε συνέχεια και ανατροφοδότηση
Η συνέχιση της επικοινωνίας-επαφής μετά από μια αγορά είναι μια διαχρονική μέθοδος πωλήσεων που λειτουργεί πολύ καλά με την ιδέα του ηλεκτρονικού εμπορίου. Είναι αμοιβαία επωφελής τόσο για τον πελάτη όσο και για τον πωλητή. Οι πελάτες, ειδικά εκείνοι που είναι δυσαρεστημένοι, θέλουν να μοιραστούν τις εμπειρίες τους με την εταιρεία και να είναι σίγουροι ότι η γνώμη τους έχει σημασία. Από την άλλη πλευρά, το ηλεκτρονικό κατάστημα χρειάζεται την ανατροφοδότηση προκειμένου να βελτιωθεί και να παραμείνει ανταγωνιστικό στον κλάδο του. Επομένως, είναι χρήσιμο να στείλετε ένα αυτοματοποιημένο email μια συγκεκριμένη περίοδο μετά την αγορά, ζητώντας από τον πελάτη τις εντυπώσεις, την εμπειρία του.

5.Upsell
Αυτοματοποιημένα upsell emails βοηθούν στη βελτίωση των πωλήσεών σας από υπάρχοντες πελάτες. Εάν ένας πελάτης έχει αγοράσει ένα συγκεκριμένο προϊόν από το eshop σας, αυτό χρησιμεύει ως έναυσμα για μια σειρά μηνυμάτων που προωθούν προϊόντα παρόμοια με αυτά που αγόρασε προηγουμένως ή/και στο ίδιο εύρος τιμών.
6.Εκπαιδευτικό περιεχόμενο, οδηγοί, tips, how-tos
Το εκπαιδευτικό περιεχόμενο καλλιεργεί τη σύνδεση μεταξύ του πελάτη και της εταιρείας, brand σας. Βοηθά στη δημιουργία της αίσθησης ότι επενδύετε και νοιάζεστε για τους πελάτες σας. Ειδικά, όταν αυτό το περιεχόμενο περιστρέφεται γύρω από την επωνυμία σας, δίνει τη δυνατότητα στους πελάτες να αξιοποιήσουν στο έπακρο τις αγορές τους.
Αν ενδιαφέρει και εσάς να δημιουργήσετε τη δική σας διαφημιστική καμπάνια (Social Media Marketing, Email Marketing, Google Ads, Marketing Περιεχομένου) που να φέρει αποτελέσματα στην επιχείρησή σας επικοινωνήστε μαζί μας για να λύσετε όλες τις απορίες σας και να λάβετε μία δωρεάν μελέτη και προσφορά από την DigitalNode, για μία ολοκληρωμένη πρόταση Digital Marketing στρατηγικής για την επιχείρησής σας.