Εάν είστε ιδιοκτήτης μιας τοπικής επιχείρησης – ειδικά μιας που προσπαθεί να αυξήσει την επιρροή και να ενισχύσει την παρουσία της στην τοπική αγορά – αναζητάτε αποτελεσματικές στρατηγικές marketing για να βρίσκεστε πάντα μπροστά σε δυνητικούς και υπάρχοντες πελάτες.
Δυστυχώς, πολλές εταιρείες και επιχειρήσεις παραβλέπουν την χρήση ενός από τα πιο ισχυρά και δωρεάν εργαλεία για την επίτευξη των επιχειρηματικών τους στόχων: το Google My Business προφίλ τους.
Τι είναι το Google My Business προφίλ;
Το Google My Business προφίλ είναι ένα δωρεάν εργαλείο της Google που σας επιτρέπει να επηρεάσετε με άμεσο τρόπο το πώς συνδέονται οι τοπικοί καταναλωτές με την επιχείρησή σας στο διαδίκτυο αλλά και να βελτιώσετε ουσιαστικά το τοπικό SEO σας.
Αυτό είναι σημαντικό γιατί περίπου οι μισοί από τους καταναλωτές που πραγματοποιούν τοπικές αναζητήσεις (όπως “εστιατόρια κοντά μου”) επισκέπτονται ένα κατάστημα την ίδια μέρα.
Επιπλέον, ένα προφίλ Google My Business θα σας βοηθήσει να διαχειριστείτε τον τρόπο με τον οποίο σας βλέπουν οι τοπικοί καταναλωτές στην αναζήτηση και στους χάρτες Google, στοιχεία όπως το όνομα, η τοποθεσία και το ωράριο της επιχείρησής σας. Σας βοηθά επίσης να παρακολουθείτε και να απαντάτε σε κριτικές πελατών σας.
Με απλά λόγια, εάν είστε νέοι στο τοπικό SEO (δηλ. αναζητήσεις στις μηχανές αναζήτησης σε μια συγκεκριμένη γεωγραφική περιοχή), η καταχώρισή σας στο Google My Business είναι ίσως το καλύτερο μέρος για να ξεκινήσετε.
Γιατί το Google My Business είναι σημαντικό για την τοπική επιχείρηση σας;
Εάν η επιχείρησή σας δραστηριοποιείται κυρίως ή αποκλειστικά σε τοπικό επίπεδο, πρέπει να βρείτε αποτελεσματικές στρατηγικές για να την ενίσχυση του τοπικού SEO σας.
Γιατί; Επειδή οι περισσότεροι άνθρωποι βρίσκουν τοπικές επιχειρήσεις μέσω των τοπικών αναζητήσεων.
Το Google My Business μπορεί να αυξήσει σημαντικά τη δυναμική του τοπικού σας SEO.
Για παράδειγμα, δείτε παρακάτω, αυτές τις μετρήσεις από το HubSpot:
- Σχεδόν οι μισές από όλες τις αναζητήσεις Google πραγματοποιούνται για πληροφορίες τοπικών επιχειρήσεων
- Περίπου το 72% των καταναλωτών που κάνουν μια τοπική αναζήτηση θα επισκεφτούν μια τοπική επιχείρηση σε απόσταση 10 χλμ. από το σπίτι τους
- Πάνω από το 97% των καταναλωτών μαθαίνουν περισσότερα για τις τοπικές επιχειρήσεις στο διαδίκτυο παρά μέσω οποιασδήποτε άλλης πηγής
- Το 88% των καταναλωτών που πραγματοποιούν διαδικτυακές αναζητήσεις για τοπικές επιχειρήσεις σε smartphone είτε καλούν είτε επισκέπτονται αυτήν την επιχείρηση με 24 ώρες από την αναζήτησής τους
7 καλύτερες στρατηγικές για να βελτιστοποιήσετε το προφίλ σας στο Google My Business
Υπάρχουν πολλές έξυπνες στρατηγικές που μπορείτε να αξιοποιήσετε για να κάνετε το προφίλ σας στο Google My Business ισχυρότερο και με μεγαλύτερη επιρροή, ακλουθούν 7 από αυτές παρακάτω:
1. Επιλέξτε τη σωστή κατηγορία και υποκατηγορία στο Google My Business
Αυτό είναι ένα σημαντικό στοιχείο του τοπικού SEO, επομένως πρέπει να το κάνετε σωστά.
Για παράδειγμα, εάν πουλάτε πίτσα, μπορείτε να επιλέξετε “πίτσα εστιατόριο” ως κατηγορία, έτσι ώστε τα άτομα που αναζητούν “πίτσα” ή “εστιατόρια πίτσας” να μπορούν να βρουν την επιχείρησή σας σε τοπικές αναζητήσεις.
Επίσης , η υποκατηγορία είναι εξίσου σημαντική, ειδικά αν η επιχείρησή σας δραστηριοποιείται σε περισσότερα από ένα πράγματα. Για παράδειγμα, μπορεί να έχετε ένα σούπερ μάρκετ που περιλαμβάνει ένα φαρμακείο, οπότε το “supermarket” θα είναι η κατηγορία σας και το “φαρμακείο” θα είναι η υποκατηγορία σας.
Η επιλογή της σωστής κατηγορίας και υποκατηγοριών συχνά μπορεί να είναι ο καθοριστικός παράγοντας για να ξεπεράσετε τον ανταγωνισμό.
2. Γράψτε μια συναρπαστική περιγραφή της επιχείρησης
Η Google σάς δίνει 750 χαρακτήρες για να περιγράψετε την επιχείρησή σας, επικεντρωθείτε σε αυτά που έχουν πραγματικά σημασία. Παρουσιάστε με τον καλύτερο τρόπο την επιχείρησή σας, τα προϊόντα, τις υπηρεσίες. Τα πλεονεκτήματα σας και τι σας κάνει να ξεχωρίζεται από τον ανταγωνισμό.
Μια καλή ιδέα είναι να συμπεριλάβετε κάτι για το όραμα και την ιστορία της επιχείρησή σας.
3. Χρησιμοποιήστε φωτογραφίες προς όφελός σας
Η Google σάς δίνει πολλές επιλογές για τις φωτογραφίες που περιλαμβάνονται στο προφίλ σας.
Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε φωτογραφίες τόσο από το εσωτερικό όσο και από το εξωτερικό της επιχείρησής σας, καθώς και λήψεις 360-μοιρών. Οι φωτογραφίες που επιλέγετε είναι σημαντικές. Το 60% των ντόπιων καταναλωτών δηλώνουν ότι στα αποτελέσματα τοπικών αναζητήσεων τραβούν την προσοχή τους οι ωραίες και φωτεινές εικόνες.
Σύμφωνα με την Google, οι επιχειρήσεις με φωτογραφίες λαμβάνουν 42% περισσότερα αιτήματα για οδηγίες πλοήγησης προς την τοποθεσία τους και 35% περισσότερα κλικ στις ιστοσελίδες τους σε σχέση με επιχειρήσεις που δεν έχουν φωτογραφίες.
Η καλύτερη πρακτική είναι τουλάχιστον 3 φωτογραφίες από τον περιβάλλοντα χώρο, τον εσωτερικό, την ομάδα σας και τα προϊόντα που προσφέρετε.
Μια νέα έρευνα έδειξε μια πολύ ισχυρή σχέση μεταξύ της ποσότητας φωτογραφιών στο Google My Business και της απόδοσης αναζητήσεων. Στην πραγματικότητα, μέσω της έρευνας διαπιστώθηκε ότι οι επιχειρήσεις με περισσότερες από 100 εικόνες στο GMB λαμβάνουν 520% περισσότερες κλήσεις, 2717% περισσότερα αιτήματα κατεύθυνσης και 1.065% περισσότερα κλικ στην ιστοσελίδα τους από τη μέση επιχείρηση!
4. Παρακολουθήστε και απαντήστε σε κριτικές
Οι κριτικές που βλέπουν οι υποψήφιοι πελάτες είναι πάρα πολύ σημαντικές.
Κατά μέσο όρο, οι καταναλωτές διαβάζουν τουλάχιστον 10 κριτικές προτού εμπιστευτούν μια επιχείρηση.
Επομένως, δεν αρκεί να περιμένετε από τους πελάτες σας να γράψουν μια κριτική. Παροτρύνετέ τους! Επίσης πρέπει να παρακολουθείτε και να ανταποκρίνεστε σε αυτές τις κριτικές – για παράδειγμα, μπορείτε να ευχαριστείτε τους πελάτες που αφήνουν μια θετική κριτική.
5. Συμπληρώστε τα προϊόντα και τις υπηρεσίες σας
Ένα από τα πιο σημαντικά στοιχεία ενός σωστά βελτιστοποιημένου Google My Business προφίλ είναι η ενότητα των προϊόντων και υπηρεσιών.
Η Google τοποθετεί τα προϊόντα σε ένα καρουζέλ, το οποίο σίγουρα θα σας βοηθήσει να αυξήσετε τις προβολές, τις κλήσεις και τις πωλήσεις σας.
Μπορείτε να τα κατηγοριοποιήσετε, να προσθέσετε εικόνες, περιγραφές και μηνύματα για παρότρυνση μιας ενέργειας όπως “προσθήκη στο καλάθι”, “δείτε περισσότερα” κτλ. Αξιοποιήστε αυτές τις δυνατότητες προς όφελός σας.
* Pro Tips *
- Το τελευταίο προϊόν που θα προσθέσετε είναι το πρώτο που θα εμφανίζεται, επομένως φροντίστε να οργανώσετε τα προϊόντα σας ανάλογα.
- Μπορείτε να προσθέσετε GIF ως εικόνα των προϊόντων σας! Απλώς αποθηκεύστε το GIF σας και μετονομάστε σε JPEG.
6. Δημοσιεύετε αναρτήσεις τακτικά
Ποστάροντας αναρτήσεις στο προφίλ σας στο Google My Business είναι ουσιαστικά σαν ένα mini-blog. Με αυτό τον τρόπο παρέχετε στους καταναλωτές σημαντικές πληροφορίες και ενημερώσεις σχετικά με την επιχείρησή σας.
Δυο σημαντικά πλεονεκτήματα των δημοσιεύσεων αυτών είναι η ενίσχυση του τοπικού SEO σας.
- Τροφοδοτεί τον αλγόριθμο της Google με σημαντικές λέξεις-κλειδιά και φράσεις ζωτικής σημασίας για την επιχείρησή σας. Συνδυάζονται τα προϊόντα και οι υπηρεσιών σας με το brand name της επιχείρησή σας.
- Οι τακτικές αναρτήσεις αυξάνουν την αφοσίωση των πελατών σας. Η Google μετρά πόσο εσείς ως ιδιοκτήτης επιχείρησης αλληλεπιδράτε με το προφίλ σας. Όσο περισσότερο αλληλεπιδράτε με το προφίλ σας, τόσο πιο σοβαρά αντιμετωπίζει η Google την επιχείρησή σας.
Οι καλές αναρτήσεις αυξάνουν την προβολή και την κατάταξή σας στις τοπικές αναζητήσεις—και μπορούν να έχουν μεγάλη επιρροή στην επιλογή της επιχείρησής σας από έναν πελάτη έναντι ενός από τους ανταγωνιστές σας.
7. Προσθέστε τις πιο συχνές ερωτήσεις και απαντήσεις τους, Google My Business Q&A
Η Google σάς δίνει τη δυνατότητα να δημιουργήσετε μια λίστα ερωτήσεων και απαντήσεων στο προφίλ σας.
Προσθέστε σε αυτή τη λίστα τις πιο συχνές ερωτήσεις καταναλωτών και πελατών σας. Χρησιμοποιήστε δεδομένα πελατών (από την αλληλεπίδραση μαζί τους, τις αγορές τους, το Google Analytics, to Google my Business, κτλ.) και βεβαιωθείτε ότι συμπεριλαμβάνετε τις σωστές ερωτήσεις και τις καλύτερες απαντήσεις.
Αυτό γίνεται για να διασφαλίσετε ότι οι απαντήσεις που λαμβάνουν οι καταναλωτές είναι αυτές που απαντούν και δίνουν λύση στο πρόβλημα τους αλλά και αυτές που πραγματικά εσείς θέλετε να προβάλετε.
Με αυτό τον τρόπο γίνεστε πιο άμεσοι, κοντά στον καταναλωτή αλλά αποκτάτε και εσείς μεγαλύτερο έλεγχο και αντίληψη της επιχείρησής σας.
Τελικές σκέψεις
Η βελτιστοποίηση του Google My Business προφίλ σας θα πρέπει να βρίσκεται στην κορυφή της λίστας σας με τις απαραίτητες ενέργειες σας κατά τη διαδικασία να αυξήσετε την προβολή και την επιρροή στην τοπική αγορά που δραστηριοποιείστε.
Επικοινωνήσετε μαζί μας για να λύσετε όλες τις απορίες σας και να λάβετε μία δωρεάν μελέτη και προσφορά από την Digital Node, για μία ολοκληρωμένη λύση για βελτιστοποίηση και προώθηση της ιστοσελίδας ή του e-shop σας στις μηχανές αναζήτησης (SEO).