Πριν φτάσουμε στις λεπτομέρειες των σελίδων προορισμού (landing pages) για το ηλεκτρονικό εμπόριο, είναι σημαντικό να γνωρίζετε πώς διαφέρουν αυτές οι σελίδες από τις υπόλοιπες σελίδες στην ιστοσελίδα σας — και ποιος μπορεί να είναι ο αντίκτυπος στις προσπάθειες βελτιστοποίησης του ποσοστού μετατροπής (CRO – conversion rate optimization).
Τις περισσότερες φορές, όταν οι επισκέπτες έρχονται στην ιστοσελίδα σας, θα βρεθούν στην αρχική σελίδα ή σε μια σελίδα προϊόντος. Αυτό μπορεί να είναι εξαιρετικό ώστε να συστήσετε την επωνυμία σας στους επισκέπτες ή να τους προβάλλετε περισσότερες πληροφορίες των προϊόντων σας. Ωστόσο, αυτές οι σελίδες πολλές φορές δεν δημιουργούν τόσο εύκολα μια μετατροπή, δηλαδή από την προβολή στην αγορά του προϊόντος.
Στην πραγματικότητα, οι επισκέπτες που προσγειώνονται σε μια σελίδα προϊόντος έχουν 72% περισσότερες πιθανότητες να αποχωρήσουν σε σχέση με εκείνους που προσγειώνονται σε μια landing page.
Γιατί?
Επειδή οι σελίδες προορισμού (landing pages) έχουν σχεδιαστεί και βελτιστοποιηθεί με στόχους μετατροπής δηλαδή την προσέλκυση του πελάτη και τελικά τη πώληση του προϊόντος.
Οι σελίδες προϊόντων είναι περισσότερο για ενημέρωση, ενώ οι σελίδες προορισμού για μετατροπή. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα, κάθε σελίδα να χρησιμοποιεί διαφορετικά στοιχεία για να βοηθήσει και να υποστηρίξει τον σκοπό για τον οποίο δημιουργήθηκε.
Παρακάτω ακολουθεί μια επισκόπηση των διαφορών μεταξύ των σελίδων προϊόντων και των σελίδων προορισμού:
Landing Pages
- Περιέχει μόνο 1 καθαρό «Call To Action» μήνυμα
- Καταργεί πρόσθετες διαδρομές, όπως η πλοήγηση στην ιστοσελίδα
- Το περιεχόμενο γράφεται γύρω από έναν στόχο, για στοχευμένο κοινό
- Περιλαμβάνει περιγραφές προϊόντων (και πάλι, γραμμένες για συγκεκριμένο κοινό)
- Βελτιστοποιημένες για καμπάνιες μάρκετινγκ, όχι απαραίτητα SEO
Product Pages
- Περιέχει ένα σαφές «Call To Action», αλλά μπορεί να περιλαμβάνει πολλαπλά CTA
- Διαθέτει πρόσθετες διαδρομές, όπως πλοήγηση στην ιστοσελίδα και κατηγορίες προϊόντων κ.τ.λ.
- Γενικό περιεχόμενο που είναι γραμμένο για όλους
- Περιλαμβάνει περιγραφές προϊόντων και προτάσεις προϊόντων
- Βελτιστοποιημένες για SEO με σκοπό την προσέλκυση οργανικής επισκεψιμότητας
Εδώ θα χρησιμοποιήσουμε ένα παράδειγμα για να δείξουμε τη διαφορά μεταξύ των σελίδων προϊόντων (product pages) και των σελίδων προορισμού (landing pages).
Εάν η αναζήτηση ενός αγοραστή για τις “καλύτερες αποσκευές για ταξίδια” τον μεταφέρει σε μια σελίδα προϊόντος, θα δει γενικές πληροφορίες προϊόντος για μία βαλίτσα και ένα κουμπί για αγορά. Υπάρχουν επίσης και άλλα links που μπορεί να ακολουθήσει στην ιστοσελίδα όπως “Θήκες φορητών υπολογιστών” και “Τσαντάκια” όπως και συνδέσμους προς άλλα προτεινόμενα προϊόντα.
Ενώ, εάν η αναζήτηση τους μεταφέρει σε μια landing page, θα δουν ένα μήνυμα σχετικά με τις σύγχρονες, ανθεκτικές βαλίτσες και ένα μόνο κουμπί CTA για έκπτωση 30% στην αγορά τους. Δεν υπάρχουν αλλά κουμπιά για πλοήγηση στην ιστοσελίδα και δεν περιλαμβάνει άλλα προϊόντα που προσφέρει η ιστοσελίδα.
Χρησιμοποιώντας αυτό το παράδειγμα, και οι δύο περιπτώσεις έχουν ένα CTA που ενθαρρύνει τους πελάτες να πραγματοποιήσουν μια αγορά.
Ωστόσο, στην σελίδα προϊόντος είναι πιο γενικό. Λειτουργεί ως εισαγωγή για την ιστοσελίδα και προσφέρει καθοδήγηση στην περιήγηση των επισκεπτών σε αυτή. Υπάρχουν πολλά «Call To Action» κουμπιά, στην περίπτωση που ορισμένοι πελάτες μπορεί να μην είναι έτοιμοι να αγοράσουν επί τόπου, αλλά θέλουν να δουν περισσότερα και να συγκρίνουν τις επιλογές τους.
Αντίθετα, η σελίδα προορισμού έχει μόνο ένα μήνυμα και ένα CTA. Το μήνυμα συνδέεται άμεσα με τους όρους αναζήτησης, επομένως η πρόθεση του πελάτη επιτυγχάνεται όταν βρεθεί στη σελίδα αυτή. Η προσφορά σχετίζεται επίσης άμεσα με αυτό το μήνυμα και υπάρχει μια σαφής διαδρομή για την επίτευξη του στόχου μετατροπής χωρίς περισπασμούς.
Παρά τις διαφορές, τόσο οι σελίδες προϊόντων όσο και οι σελίδες προορισμού είναι απαραίτητες για την ιστοσελίδα σας. Απλώς εξυπηρετούν διαφορετικούς σκοπούς, των στρατηγικών marketing που ακολουθείτε για το ηλεκτρονικό σας κατάστημα.
Eπικοινωνήσετε μαζί μας για να λύσετε όλες τις απορίες σας και να λάβετε μία δωρεάν μελέτη και προσφορά από την DigitalNode, για μία ολοκληρωμένη πρόταση Digital Marketing στρατηγικής για την επιχείρησής σας.