εμπειρία χρήστη, ιστοσελίδα, eshop, ecommerce, νέοι πελάτες, σχεδίαση και κατασκευή ιστοσελίδων

Αποκτήσετε περισσότερους πελάτες με μια καλά σχεδιασμένη εμπειρία χρήστη

Πολύ συχνά, σχεδιαστές και επιχειρηματίες επενδύουν χρόνο και χρήμα στην εμπειρία χρήστη (UX – User Experience). Σκοπός μιας καλοσχεδιασμένης εμπειρίας χρήστη είναι να οδηγηθεί ο χρήστης προς έναν προκαθορισμένο επιχειρηματικό στόχο (μετατροπή) όπως μια πώληση, εγγραφή σε ένα newsletter, συνδρομή σε μια υπηρεσία, κ.α.

Μια καλά σχεδιασμένη ιστοσελίδα γρήγορη, καλαίσθητη, αποδοτική και λειτουργική μπορεί να παρέχει μια εξαιρετική, απρόσκοπτη εμπειρία στους πελάτες, ενώ παράλληλα χτίζει τους επιχειρηματικούς στόχους.

Πώς η εμπειρία χρήστη επηρεάζει τα ποσοστά μετατροπών

Ο καλός σχεδιασμός UX θα ενθαρρύνει τους χρήστες και θα τους οδηγήσει σε ένα προκαθορισμένο στόχο, είτε διαθέτετε eshop (που σημαίνει πωλήσεις) είτε αναζητάτε περισσότερους εγγεγραμμένους χρήστες ή συνδρομητές. Καθορίστε ποιο είναι το κοινό για το οποίο σχεδιάζετε και σκεφτείτε πώς θα οδηγήσετε τον χρήστη προς αυτούς τους στόχους.

Σελίδες προορισμού

Οι σελίδες προορισμού (landing pages) είναι αυτές που θα προσελκύσουν νέους πελάτες αλλά και θα διατηρήσουν τους ήδη υπάρχοντες. Αν αναζητάτε τρόπους για να βελτιώσετε την εμπειρία χρήστη σε μια σελίδα προορισμού, σκεφτείτε να χρησιμοποιήσετε βίντεο αντί για κείμενο. Με το βίντεο, είναι πολύ πιο εύκολο και αποτελεσματικό να επικοινωνήσετε άμεσα με τους πελάτες σας, να τους παρουσιάσετε τα προϊόντα,  τις υπηρεσίες σας και να προβάλλεται και να αναδείξετε τις αξίες που πρεσβεύετε  σαν επιχείρηση.

Όταν σχεδιάζετε μια σελίδα προορισμού, εξετάστε το ενδεχόμενο να συμπεριλάβετε κριτικές και μαρτυρίες πελατών για κοινωνική επαλήθευση των προϊόντων ή των υπηρεσιών σας. Οι καλές κριτικές και μαρτυρίες πελατών διευκολύνουν τους δυνητικούς σας πελάτες να ολοκληρώσουν ένα στόχο – μετατροπή όπως μια πώληση ή μια εγγραφή σε μια συνδρομητική υπηρεσία κ.α.

Κουμπιά Call To Action

Το να αποφασίσετε πού θα τοποθετήσετε ένα κουμπί CTA είναι δεξιότητα και τέχνη. Η θέση εμφάνισης σημαντικών κουμπιών παρότρυνσης για δράση (CTA) διευκολύνει τους χρήστες να κατανοήσουν σε τι κάνουν κλικ, γιατί κάνουν κλικ σε αυτό και τι να περιμένουν αφού κάνουν κλικ.

Οι σχεδιαστές όταν εργάζονται πάνω στο UX μιας ιστοσελίδας, βάσει των δεδομένων από το Google Analytics μπορούν να ελέγξουν εάν τα ποσοστά μετατροπής – στόχος επηρεάζονται από την αλλαγή της θέσης ενός κουμπιού CTA.

UX κειμενογραφία (copywriting)

Η UX κειμενογραφία (copywriting) βελτιώνει την εμπειρία χρήστη παρέχοντας του σαφή ενέργειες και βήματα. Διευκολύνει και καθοδηγεί τον χρήστη κατά την περιήγηση του στην ιστοσελίδα χωρίς δυσκολίες και κολλήματα. Διαφέρει ελαφρώς από την ικανότητα της γραφής UX writing, η οποία διατηρεί το κείμενο σαφές, συνοπτικό και παρέχει χρήσιμες, πολύτιμες πληροφορίες στον χρήστη για τη βελτίωση της εμπειρίας.

Το UX copywriting στοχεύει στην ενθάρρυνση της μιας δράσης. Τέλεια τεχνική μάρκετινγκ, επειδή ως σκοπός έχει να τραβήξει την προσοχή ενός χρήστη και να τον ενθαρρύνει να αναλάβει δράση.

Κείμενα και Τυπογραφία

Όταν πρόκειται για το περιεχόμενο της σελίδας, θέλετε να διευκολύνετε τους χρήστες στο διάβασμα των  λέξεων στην ιστοσελίδα σας. Αρχικά εφαρμόστε σχεδίαση για διάφορους τύπους συσκευών (responsive design) ,έτσι το περιεχόμενο θα προσαρμόζεται κατάλληλα σε διαφορετικά μεγέθη οθόνης (επιτραπέζιος υπολογιστής, tablet, κινητό). Βεβαιωθείτε , επίσης , ότι τα κείμενά σας είναι αρκετά μεγάλα ώστε να διαβάζονται εύκολα και λαμβάνετε υπόψη χρήστες με αχρωματοψία ή άτομα με προβλήματα όρασης.

Αυτό θα βοηθήσει να κάνετε το περιεχόμενο της ιστοσελίδας σας προσβάσιμο σε περισσότερες κοινωνικές ομάδες, βελτιώνετε το SEO της και ενισχύεται το αίσθημα κοινωνικής ευθύνης της επιχείρησή σας.

Πλοήγηση

Μια καλή εμπειρία πλοήγησης σε μια ιστοσελίδα ξεκινά με μια εξαιρετική αρχιτεκτονική πληροφοριών. Πλοήγηση στην ιστοσελίδα είναι ο τρόπος με τον οποίο οι χρήστες περιηγούνται το περιεχόμενό σας, βρίσκουν αυτό που χρειάζονται και ολοκληρώνουν ενέργειες που είναι σημαντικές για αυτούς αλλά και για το Brand σας (μετατροπή – στόχος). Η πλοήγηση στην μπάρα του μενού της ιστοσελίδας σας θα πρέπει να είναι απλοποιημένη, ώστε η σελίδα να φαίνεται λιγότερο γεμάτη και οι ενέργειες υψηλής αξίας να είναι πιο εμφανείς.

Επιπλέον μια καλά σχεδιασμένη εμπειρία πλοήγησης της ιστοσελίδας σας θα πρέπει να υποστηρίζεται από μια λειτουργία αναζήτησης. Με την αναζήτηση οι χρήστες θα μπορούν να αναζητούν και να βρίσκουν γρήγορα αυτό που ψάχνουν ή να περιηγούνται πιο στοχευμένα μέσα στην ιστοσελίδα σας.

Ταχύτητα Ιστοσελίδας

Οι χρήστες – πελάτες περιμένουν γρήγορες και εύχρηστες ιστοσελίδες. Μια αργή ιστοσελίδα δεν είναι μόνο κακή για την εμπειρία χρήστη, αλλά στέλνει και λάθος μήνυμα για την επωνυμία σας. Μελέτες της Google έδειξαν ότι αν η ιστοσελίδα σας παίρνει περισσότερα από 3 δευτερόλεπτα για να φορτώσει, το 50% των επισκεπτών πολύ πιθανό να την εγκαταλείψουν. Η ίδια μελέτη διαπίστωσε επίσης ότι η ταχύτητα της ιστοσελίδας είναι ζωτικής σημασίας για την αφοσίωση των online καταναλωτών. Το 79% των online χρηστών που βιώνουν μια αρνητική εμπειρία κατά την επίσκεψη τους είναι λιγότερο πιθανό να αγοράσουν ξανά από την ίδια ιστοσελίδα.

Η ταχύτητα σελίδας είναι μία από τις κύριες μετρήσεις της Google για την κατάταξη της ιστοσελίδας στα αποτελέσματα της μηχανής αναζήτησης της. Βελτιώστε την ταχύτητα της ιστοσελίδας σας για να βελτιώσετε την οργανική επισκεψιμότητα σας. Με αυτό τον τρόπο διασφαλίζεται ότι οι χρήστες μπορούν να σας βρουν με ευκολία – άρα καλή εμπειρία χρήστη.

Βελτιώστε την εμπειρία χρήστη σε πραγματικό χρόνο

Ενσωματώστε  την λειτουργία ζωντανής συνομιλίας ή ενός chatbot στην ιστοσελίδα σας, επιτρέποντας έτσι στους χρήστες να επικοινωνούν άμεσα μαζί σας για επιπλέον πληροφορίες ή για μια λύση σε μια δυσκολία που είναι πιθανό να αντιμετωπίσουν. Με αυτές τις λειτουργίες ελαχιστοποιείτε τις τριβές που μπορεί να αντιμετωπίσουν οι χρήστες. Επίσης μετατρέπετε την ιστοσελίδα σας σε μια συνομιλητική εμπειρία πωλήσεων.

Οι επιτυχημένες λειτουργίες συνομιλίας και chatbot στην ιστοσελίδα σας βελτιώνουν την αφοσίωση των χρηστών σας, παρέχοντάς τους μια προσωποποιημένη εμπειρία που ανταποκρίνεται στις πραγματικές ανάγκες τους. Μπορούν επίσης να εφαρμοστούν ως ένας τρόπος οι χρήστες να παρέχουν σχόλια σχετικά με τη σχεδίαση και τη λειτουργικότητα της ιστοσελίδας σας. Με αυτό τον τρόπο ελέγχετε την λειτουργικότητα και αποτελεσματικότητα της με έναν άμεσο και συνεχή τρόπο.

 Ο τρόπος με τον οποίο ένας χρήστης αλληλεπιδρά με την ιστοσελίδα σας είναι πρωταρχικής σημασίας για την επίτευξη των στόχων της επιχείρησής σας, επομένως σκεφτείτε να επενδύσετε σε μια άριστη εμπειρία χρήστη – UX.


Επικοινωνήσετε μαζί μας για να λύσετε όλες τις απορίες σας και να λάβετε μία δωρεάν μελέτη από την Digital Node, για μία ολοκληρωμένη λύση για τη σχεδίαση και κατασκευή μίας γρήγορης, καλαίσθητης και αποδοτικής ιστοσελίδας.

Scroll to Top