8 digital marketing τάσεις που αξίζει να ακολουθήσεις

8 digital marketing τάσεις που αξίζει να ακολουθήσεις

Το 2020 ο κόσμος απέκτησε 93 εκατομμύρια περισσότερους χρήστες κινητών τηλεφώνων. Αυτό σημαίνει πως 93 εκατομμύρια περισσότεροι δυνητικοί πελάτες μπορούν να χρησιμοποιήσουν τα smartphone τους για να αναζητήσουν και να αγοράσουν προϊόντα μέσα από το διαδίκτυο. Εσείς συμβαδίζετε με τις τελευταίες τάσεις του digital marketing; Μάθετε που πρέπει να εστιάσετε τις προσπάθειές της στρατηγικής του ψηφιακού μάρκετινγκ της επιχείρησή σας για να είστε ανταγωνιστικοί σήμερα αλλά και στο μέλλον.

Η ψηφιακή επανάσταση δεν έχει φτάσει ακόμα στη κορύφωσή της. Καθώς συνεχίζει να εξελίσσεται, οι διαφημιστές συνεχίζουν να βρίσκουν νέους τρόπους για να προσεγγίσουν το κοινό τους. Παρακάτω ακολουθούν οι 8 πιο αξιοσημείωτες τάσεις Digital Marketing για το 2022.

1. Το video δεν είναι επιλογή, είναι must

Το βίντεο είναι η ταχύτερα αναπτυσσόμενη μορφή περιεχομένου. Από το YouTube έως το TikTok, οι άνθρωποι καταναλώνουν περισσότερη πληροφορία σε μορφή βίντεο. Με τόσο πολύ περιεχόμενο, είναι πιο εύκολο να παρακολουθήσετε ένα σύντομο βίντεο παρά να διαβάσετε ένα μεγάλο άρθρο. Πώς μεταφράζεται αυτό σε μάρκετινγκ;

Σύμφωνα με έρευνα της Wyzowl, το 84% των ανθρώπων που πήραν μέρος απάντησαν πως πείστηκαν να αγοράσουν αφού πρώτα είχαν παρακολουθήσει ένα σχετικό  βίντεο από ένα προϊόν ή μια υπηρεσία που τους ενδιέφερε. Αυτός είναι ένας από τους λόγους για τον οποίο όλο και περισσότεροι διαφημιστές επενδύουν στο video marketing .

Το 2020, το 92% των επαγγελματιών μάρκετινγκ δήλωσε ότι οι πληροφορίες σε μορφή βίντεο είναι σημαντικό μέρος της στρατηγικής μάρκετινγκ περιεχομένου, σε σχέση με το 78% το 2015.

2. Το marketing πολλαπλών καναλιών είναι απαραίτητο

Οι πελάτες θέλουν ευκολία και προσβασιμότητα. Θέλουν να μπορούν να αλληλεπιδρούν με μια επωνυμία όπου κι αν βρίσκονται — στο σπίτι, στο γραφείο ή εν κινήσει και σε οποιαδήποτε συσκευή. Αυτό σημαίνει ότι το μάρκετινγκ σας πρέπει να τους προσεγγίσει στα κανάλια που συχνάζουν, όπως επίσης θα πρέπει να παρέχετε και υποστήριξη πελατών μέσα σε αυτά.

Οι επιχειρήσεις που παρέχουν πολυκαναλική εξυπηρέτηση πελατών διατηρούν έως και το 89% των πελατών τους ενώ εταιρείες που διατηρούν μόνο ένα περίπου το 33%. Τα 3 πιο δημοφιλή κανάλια επικοινωνίας πελατών είναι το τηλέφωνο, το email και το online self-service.

Τάσεις του digital marketing inner photo 1 2

Η διαχείριση ερωτημάτων πελατών από πολλά κανάλια δεν χρειάζεται να είναι περίπλοκη. Υπάρχουν σήμερα σχετικά προγράμματα τα οποία υποστηρίζουν τη συλλογή ερωτημάτων από διάφορες πλατφόρμες διοχετεύοντάς τα όλα στο κέντρο εξυπηρέτησης πελατών της επιχείρησής σας.

3. Marketing συνομιλίας

Το μάρκετινγκ συνομιλίας είναι το νέο τρέντ στο μάρκετινγκ. Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης είναι ένα κανάλι, η ζωντανή συνομιλία (live chat) ένα άλλο. Το 73% των πελατών λένε ότι είναι ευχαριστημένοι με την εμπειρία τους από μια ζωντανή συνομιλία. Στην πραγματικότητα, η επιτυχία της ζωντανής συνομιλίας είναι αυτό που έθεσε το μάρκετινγκ συνομιλίας στο επίκεντρο.

Το μάρκετινγκ συνομιλίας επικεντρώνεται στην επικοινωνία με τον πελάτη σας όταν και όπου είναι βολικό για αυτόν. Αυτό θα μπορούσε να είναι ένα live chat box (ζωντανή συνομιλία), αλλά θα μπορούσε επίσης να είναι το Facebook Messenger, το WhatsApp, το Viber κ.α.

Επιπλέον τα chatbots είναι ένα έξυπνο εργαλείο δημιουργίας δυνητικών πελατών. Τα chatbots μπορείτε να τα χρησιμοποιείτε στην ιστοσελίδα σας ή σε εφαρμογές ανταλλαγής μηνυμάτων για να ενημερώνετε τους πελάτες σχετικά με τις προσφορές σας, να απαντάτε σε συχνά επαναλαμβανόμενες ερωτήσεις πελατών , να μπορουν να κλείσουν ένα ραντεβού μαζί σας κ.α.

Τάσεις του Digital Marketing, trends, Digital Node
πηγή: Econsultancy
4. Marketing με βάση τα δεδομένα

Οι πιο επιτυχημένοι διαφημιστές εξετάζουν τα δεδομένα προκειμένου να εξυπηρετήσουν καλύτερα τους πελάτες τους. Οι επιχειρήσεις σήμερα έχουν πρόσβαση σε μια πληθώρα καταναλωτικών δεδομένων, πληροφοριών και συμπεριφορών που μπορούν να χρησιμοποιήσουν για να σχεδιάσουν και να κατευθύνουν ανάλογα τις επιχειρηματικές τους στρατηγικές.

Η ανάλυση μετρήσεων στο μάρκετινγκ έχει γίνει μια από τις πιο περιζήτητες δεξιότητες του digital marketing.

H συλλογή των δεδομένων αυτών μπορούν να σας πουν:

  • Πόση επισκεψιμότητα λαμβάνει η ιστοσελίδα σας, πόσο χρόνο παραμένουν σε αυτή και ποιές σελίδες επισκέπτονται.
  • Ποια προϊόντα ή υπηρεσίες πωλούν καλύτερα από άλλα.
  • Πόσο αποτελεσματικές είναι οι καμπάνιες μάρκετινγκ στην προσέλκυση νέων πελατών.
  • Πόσους πελάτες διατηρείτε και πόσοι χάνονται σε μια συγκεκριμένη χρονική περίοδο.
  • Ποιο περιεχόμενο στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης προσελκύει υψηλότερα ποσοστά αφοσίωσης.
  • Τα επίπεδα ικανοποίησης των πελατών σας και οι τομείς με τους οποίους είναι ευχαριστημένοι ή δυσαρεστημένοι.
  • Πόσο αφοσιωμένο είναι το κοινό με την επωνυμία σας.
5.  Marketing με βάση το συναίσθημα

Πολλοί διαφημιστές γνωρίζουν πόσο ισχυρά είναι τα συναισθήματα στο μάρκετινγκ. Η πρόκληση συναισθημάτων χαράς, ελευθερίας, υπερηφάνειας, ακόμη και θυμού, για παράδειγμα, μπορεί να είναι μια πολύ αποτελεσματική στρατηγική στην παρακίνηση των καταναλωτών. Επίσης οι διαφημίσεις που προκαλούν συναισθήματα νοσταλγίας μπορεί να είναι ακόμα πιο ισχυρές και αποτελεσματικές.

Το μάρκετινγκ νοσταλγίας χρησιμοποιεί εικόνες, αναφορές ποπ κουλτούρας, ή μουσική από το παρελθόν τα οποία προκαλούν συναισθήματα από τις αναμνήσεις μας. Αυτή η στρατηγική μπορεί να περιστρέφεται γύρω από μια χρονική περίοδο, μόδα, χορό ή μουσική, φαγητό ή ένα εποχιακό γεγονός όπως τα Χριστούγεννα. Παρατηρείστε πόσο επιτυχημένες είναι οι χριστουγεννιάτικες διαφημιστικές καμπάνιες της Jumbo ή της Coca-Cola, για παράδειγμα.

6. Μεγαλύτερη εστίαση στην ασφάλεια και την προστασία προσωπικών δεδομένων και απορρήτου των καταναλωτών

Οι παραβιάσεις της ασφάλειας και οι διαρροές δεδομένων έχουν θέσει το απόρρητο και την ασφάλεια των καταναλωτών στο επίκεντρο τα τελευταία χρόνια. Όταν εκτίθενται τα ιδιωτικά δεδομένα των πελατών, η εμπιστοσύνη τους στην επωνυμία σας (Brand) διακυβεύεται και μπορεί να είναι δύσκολο να την ανακτήσετε.

Σε παγκόσμιο επίπεδο, πολλές εταιρείες εφαρμόζουν αυστηρά πρωτόκολλα ασφαλείας για να διατηρούν ασφαλείς τις πληροφορίες και τα προσωπικά δεδομένα των πελατών τους. Τα πρωτόκολλα επαλήθευσης πελατών, όπως ο έλεγχος ταυτοποίησης δύο σημείων ή το Know Your Customer (KYC) είναι συνηθισμένα.

Η Ευρωπαϊκή Ένωση (ΕΕ) όρισε τον τρόπο με τον οποίο οι επιχειρήσεις θα χειρίζονται τα προσωπικά δεδομένα των πελατών τους με τη νομοθεσία του Γενικού Κανονισμού Προστασίας Δεδομένων (GDPR). Με την εισαγωγή του νόμου περί προστασίας των προσωπικών δεδομένων της Ευρωπαϊκής Ένωσης (GDPR), πολλές επιχειρήσεις ενημερώνουν πλέον τους επισκέπτες των ιστοσελίδων τους για τη χρήση λογισμικού παρακολούθησης και καταγραφής (στατιστικών δεδομένων μάρκετινγκ,) όπως τα cookies.

7. Εμπειρία χρήστη – πελάτη ή καταναλωτη

Ο ψηφιακός κόσμος έχει κάνει τις αγορές να εκτελούνται γρήγορα και με ευκολία για τους καταναλωτές. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα, οι καταναλωτές να έχουν υψηλές προσδοκίες και απαιτήσεις. Απαιτούν υψηλού επιπέδου εξυπηρέτηση σε κάθε βήμα  του ταξιδιού τους με την επιχείρησή σας. Οποιαδήποτε εμπόδια προκύψουν μπορεί να τους αναγκάσουν να βρουν έναν ανταγωνιστή σας που ανταποκρίνεται στις προσδοκίες, τα στάνταρ και ανάγκες τους.

Για να δημιουργήσετε μια υψηλή εμπειρία χρήστη (user experience – UX) χωρίς τριβές και δυσκολίες, πρέπει να προσδιορίσετε πού μπορεί να δημιουργηθούν  τα σημεία τριβής από την αρχή του ταξιδιού αλληλεπίδρασης του πελάτη μέχρι την υποστήριξη του μετά τη πώληση.

Ακολουθούν μερικά παραδείγματα όπου μπορεί να εμφανιστούν τριβές, κολλήματα:

  • Ελέγξτε ότι μπορούν να βρουν γρήγορα το προϊόν που αναζητούν. Συλλέξτε τα απαραίτητα δεδομένα από τους πελάτες σας ώστε να τους προσφέρετε εξατομικευμένες προτάσεις προϊόντων συμφώνα με τις προτιμήσεις τους. αντί για άσχετες.
  • Μια πολύπλοκη διαδικασία ηλεκτρονικής αγοράς. Η ολοκλήρωση πολλών βημάτων για την ολοκλήρωση μιας πώλησης μπορεί να έχει ως αποτέλεσμα τον πελάτη να εγκαταλείψει τη συναλλαγή.
  • Δεν μπορούν να επικοινωνήσουν εύκολα με την επιχείρησή σας. Είναι ορατά τα στοιχεία επικοινωνίας στην ιστοσελίδα σας και παρέχετε πολλαπλά σημεία επαφής πελατών όπως livechat, chatbots, facebook messenger κ.α. ;
  • Κακή εξυπηρέτηση πελατών που οδηγεί σε μεγάλους χρόνους αναμονής, αργές απαντήσεις και μη επίλυση των ερωτημάτων των πελατών με την πρώτη επαφή.

Μια καλή εμπειρία χρήστη χωρίς τριβές μπορεί να ανταποδώσει και να πολλαπλασιάσει τα οφέλη για την επιχείρησή σας. Μια μελέτη από την PricewaterhouseCoopers διαπίστωσε ότι:

  • Το 42% των καταναλωτών θα πλήρωνε περισσότερα για μια φιλική και φιλόξενη εμπειρία.
  • Το 52% θα πλήρωνε περισσότερα για μια γρήγορη και αποτελεσματική υπηρεσία.
  • Το 73% είπε ότι μια θετική εμπειρία πελάτη είναι το κλειδί για να επηρεάσει την αφοσίωση στην επωνυμία τους.
8. Παρακολούθηση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης

Ένας λόγος που πολλές επιχειρήσεις αποτυγχάνουν να ικανοποιήσουν  τους πελάτες τους είναι επειδή δεν γνωρίζουν τι ζητούν ή δεν κατανοούν ποιες  δυσκολίες αντιμετωπίζουν κατά την επαφή μαζί σας. Αν διαπιστώσετε ότι η στρατηγική μάρκετινγκ που ακολουθείτε δεν έχει απήχηση στους πελάτες σας, ήρθε η ώρα να μάθετε το γιατί και να την αναπροσαρμόσετε αναλόγως.

Αφήστε στην άκρη αυτά που πιστεύετε για την επιχείρησή σας και συντονιστείτε με αυτά που λένε οι πελάτες σας. Παρατηρήστε και αφουγκραστείτε τι έχουν να σας πουν από την φυσική επαφή μαζί σας αλλά και από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Η παρακολούθηση των κοινωνικών μέσων προχωρά ένα βήμα παραπέρα για να αναλύσει αυτές τις αναφορές και να καθορίσει τι κρύβεται πίσω από το θετικό ή το αρνητικό συναίσθημα, συμπεριφορά και ενέργεια τους.

Υπάρχουν  πολλοί τρόποι επικοινωνίας με το κοινό σας στο διαδίκτυο. Εστιάστε τις προσπάθειες σας σε πλατφόρμες και μέσα που εκφράζουν την επιχείρησή σας, εκεί που το κοινό σας βρίσκεται και αλληλεπιδρά. Δώστε αξία στον χρόνο τους, δώστε λύσεις στα προβλήματα τους. Έτσι θα πετύχετε τα καλύτερα αποτελέσματα για το Brand σας.


Επικοινωνήσετε μαζί μας για να λύσετε όλες τις απορίες σας και να λάβετε μία δωρεάν μελέτη και προσφορά από την Digital Node, για μία ολοκληρωμένη πρόταση Digital Marketing στρατηγικής για την επιχείρησής σας!

Scroll to Top