local seo, τοπικό σεο, search engine optimization, SEO

Τι είναι το local SEO και πώς λειτουργεί;

Μάθετε πώς λειτουργεί η Google για ιστοσελίδες τοπικού ενδιαφέροντος με αυτόν τον οδηγό για local SEO. Ξεκινήστε τη βελτιστοποίηση της ιστοσελίδας σας για καλύτερα αποτελέσματα στις τοπικές αναζητήσεις τα οποία θα αποφέρουν ανάπτυξη και εξέλιξη για την επιχείρησή σας.

Το τοπικό SEO είναι μια στρατηγική βελτιστοποίησης μηχανών αναζήτησης (SEO) που βοηθά την επιχείρησή σας να είναι πιο ορατή στα τοπικά αποτελέσματα αναζητήσεων στο Google. Κάθε επιχείρηση η οποία διαθέτει φυσικό κατάστημα ή εξυπηρετεί μια γεωγραφική περιοχή μπορεί να επωφεληθεί από το local SEO.

Αλλά για να κατανοήσετε το τοπικό SEO, πρέπει πρώτα να γνωρίζετε πώς λειτουργεί η Google.

Η εξέλιξη των μηχανών αναζήτησης;

Στις πρώτες μέρες του internet, υπήρχαν σχετικά λίγες ιστοσελίδες, επομένως η πλοήγηση στον Ιστό ήταν εύκολη. Μόλις το internet άρχισε να επεκτείνεται, αυτό είχε ως επακόλουθο να δημιουργηθούν οι μηχανές αναζήτησης για να επιτρέπεται στους χρήστες να βρίσκουν τις ιστοσελίδες που αναζητούν πιο εύκολα.

Για παράδειγμα, αν πληκτρολογήσετε μια φράση σε μια μηχανή αναζήτησης, αυτή η φράση αντιστοιχίζεται σε ιστοσελίδες που περιλαμβάνουν τις λέξεις-κλειδιά στη φράση αναζήτησής σας. Η Google χρησιμοποίησε την ίδια προσέγγιση, αλλά γρήγορα κυριάρχησε έναντι των υπόλοιπων μηχανών αναζήτησης όταν έγινε η πρώτη μηχανή αναζήτησης που χρησιμοποίησε συνδέσμους μεταξύ των ιστοσελίδων  για να αναδειχθούν ποιές ιστοσελίδες ήταν αξιόπιστες και δημοφιλείς.

Σήμερα η Google εξετάζει εκατοντάδες παράγοντες εντός και εκτός της ιστοσελίδας σας για να προσδιορίσει εάν μια αναζήτηση είναι σχετική ώστε να σας εμφανίσει ως αποτέλεσμα. Οι παράγοντες αυτοί σχηματίζουν το “ψηφιακό σας αποτύπωμα”. Κάθε παράγοντας έχει διαφορετικό βάρος ή αξία, η μηχανή αναζήτησης τους συνδυάζει για να επιστρέψει σχετικά αποτελέσματα. Το ψηφιακό αποτύπωμά σας καθορίζει εάν είστε ή όχι κορυφαίο αποτέλεσμα σε μια αναζήτηση που πληκτρολογεί ένας χρήστης στο Google.

Πώς, λοιπόν, λειτουργεί η Google;

Όταν πληκτρολογείτε μια φράση στη μηχανή αναζήτησης, ο αλγόριθμος  ελέγχει διάφορους παράγοντες κατάταξης, όπως πόσο σχετική είναι η ιστοσελίδα σας με βάση την συγκεκριμένη αναζήτηση ώστε να σας επιστρέψει μια λίστα με ιστοσελίδες που περιέχουν σχετικά αποτελέσματα.

Οι περισσότεροι άνθρωποι δεν συνειδητοποιούν ότι η Google δεν πραγματοποιεί ζωντανή αναζήτηση σε ολόκληρο το internet κάθε φορά που κάποιος πληκτρολογεί κάτι στη γραμμή αναζήτησης. Στην πραγματικότητα κάνει αναζήτηση σε ένα αποθηκευμένο αντίγραφο όλων των ιστοσελίδων που έχει ανακαλύψει ότι υπάρχουν στο διαδίκτυο. Αυτό το αντίγραφο ονομάζεται Ευρετήριο Google.

Για να σχηματίσει το ευρετήριο, η Google χρησιμοποιεί μικρά προγράμματα που ονομάζονται “αράχνες” για να ανιχνεύσει, αναγνωρίσει τον ιστό. Κάθε αράχνη λειτουργεί με τον ίδιο τρόπο: Ξεκινά από μια ιστοσελίδα, ακολουθεί τους συνδέσμους αυτής, κοιτάζοντας το περιεχόμενο των σελίδων της και συνεχίζει.

Καθώς ανιχνεύεται το περιεχόμενο που υπάρχει στο διαδίκτυο, η Google το αποθηκεύει στους server της  και δημιουργεί  το ευρετήριο. Οι αράχνες εργάζονται συνεχώς σαρώνοντας τρισεκατομμύρια σελίδες με απίστευτα γρήγορο ρυθμό. Αυτό διασφαλίζει ότι το ευρετήριο είναι όσο το δυνατόν πιο ενημερωμένο και ότι οι νέες ιστοσελίδες και τα περιεχόμενα τους ανακαλύπτονται γρήγορα.

Πώς η Google κατατάσσει τα αποτελέσματα αναζήτησης

Η Google χρησιμοποιεί διάφορες διαδικασίες για να ταξινομήσει χιλιάδες ιστοσελίδες εν ριπή οφθαλμού. Αυτές οι διαδικασίες ονομάζονται αλγόριθμοι. Όταν κάνετε μια αναζήτηση, ένας αλγόριθμος ελέγχει το ευρετήριο και επιστρέφει μια λίστα με ιστοσελίδες που ταιριάζουν με την αναζήτησή σας στα οργανικά αποτελέσματα. Αυτά τα αποτελέσματα επιλέγονται και ταξινομούνται με βάση τη συνάφεια, την θέση και τη δημοτικότητα που τους δίνεται από τους εισερχόμενους συνδέσμους.

Ο αλγόριθμος εξετάζει διάφορους παράγοντες εντός και εκτός ιστοσελίδας για να προσδιορίσει ποιές ιστοσελίδες έχουν κάτι σχετικό με την αναζήτησή σας. Όλες οι σχετικές ιστοσελίδες προστίθενται στη λίστα και ταξινομούνται. Στη συνέχεια ο αλγόριθμος καθορίζει ποιές ιστοσελίδες απαντούν καλύτερα στο ερώτημα της αναζήτησής σας και αυτοί τοποθετούνται στην κορυφή των αποτελεσμάτων αναζήτησης. Εφαρμόζοντας βελτιστοποίηση για μηχανές αναζήτησης (SEO) στην ιστοσελίδα σας ενισχύετε τη συνάφεια, την θέση και τους παράγοντες δημοτικότητας της. Εάν βελτιστοποιηθούν τα σωστά στοιχεία του ψηφιακού αποτυπώματος της ιστοσελίδας σας, η ιστοσελίδα σας θα μπορεί εμφανίζεται υψηλότερα και σε  περισσότερα αποτελέσματα αναζητήσεων.

Local SEO, ένα διαφορετικό μοτίβο

Η Google αφού ανέλυσε τη συμπεριφορά των χρηστών μέσα από τρισεκατομμύρια αναζητήσεις τους, ανακάλυψε ότι οι άνθρωποι που αναζητούν συγκεκριμένους τύπους επιχειρήσεων χρειάζονται αποτελέσματα από την περιοχή στην οποία πραγματοποιούν την αναζήτηση. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο ο αλγόριθμος τοπικών αναζητήσεων της Google περιλαμβάνει και τον γεωγραφικό παράγοντα. Με αυτόν τον  τρόπο η Google λαμβάνει υπόψη την τοποθεσία σας όταν αναζητάτε μια τοπική λέξη-κλειδί (ένα ερώτημα με τοπική πρόθεση) ώστε να σας εμφανίσει τα επιθυμητά αποτελέσματα. Αυτό συμβαίνει ακόμα και όταν ο χρήστης δεν περιλαμβάνει το “όνομα πόλης” ή την επιλογή “κοντά μου” στην αναζήτησή του.

Εάν για παράδειγμα βρίσκεστε στη δουλειά και θέλετε να παραγγείλετε μια πίτσα για μεσημεριανό, η αναζήτηση “παραγγελία πίτσας” στο Google εμφανίζει μια λίστα με τοποθεσίες κοντά στο γραφείο σας από όπου μπορείτε να παραγγείλετε.

Αν δοκιμάσετε την ίδια αναζήτηση από το σπίτι σας, θα έχετε ένα εντελώς διαφορετικό σύνολο αποτελεσμάτων. Αυτό είναι λογικό, λαμβάνοντας υπόψη ότι χρειάζεστε μια πίτσα που παραδίδεται από κάπου πιο κοντά σε εσάς. Οι τοπικές αναζητήσεις υπήρχαν εδώ και πολύ καιρό, αλλά ήταν περιορισμένες λόγω του ότι οι άνθρωποι χρησιμοποιούσαν μόνο τους επιτραπέζιους υπολογιστές τους. Ωστόσο, σήμερα με την έκρηξη του ποσοστού χρήσης φορητών συσκευών  οι οποίες έχουν πρόσβαση στο διαδίκτυο όπως κινητά και tablets , οι τοπικές αναζητήσεις επανήλθαν δυναμικά στο προσκήνιο. Επομένως , το τοπικό SEO έχει γίνει εξαιρετικά σημαντικό για την επιτυχία οποιασδήποτε επιχείρησης που προσφέρει τοπικά προϊόντα ή υπηρεσίες.

Τι έχει σημασία για το local SEO τελικά

Κατά την διαδικασία προώθησης  της επιχείρησής σας στο διαδίκτυο, μία από τις κύριες προκλήσεις που θα συναντήσετε είναι να γνωρίζετε σε τι πρέπει να εστιάσετε τις προσπάθειές σας ώστε να έχετε όσο το δυνατόν καλύτερα αποτελέσματα.

Οι τοπικότητα του περιεχομένου της ιστοσελίδας και η δημοτικότητα των τοπικών links είναι παράγοντες, όπως ακριβώς συμβαίνει και στον παραδοσιακό αλγόριθμο αναζήτησης της Google. Επομένως είναι σημαντικό να δημιουργείτε τοπικές σελίδες προορισμού (Landing Pages) που να στοχεύουν και να επικεντρώνονται τόσο στο προϊόν ή την υπηρεσία που προσφέρετε όσο και την γεωγραφική τοποθεσία που δραστηριοποιείστε, τη διεύθυνση, το όνομα της επιχείρησής, τους τρόπους επικοινωνίας (τηλέφωνα, emails,…). Επιπλέον άλλοι παράγοντες που επηρεάζουν το local SEO είναι η βελτιστοποίηση των ετικετών στους τίτλους, οι μετα-περιγραφές, τα κείμενα, τα backlinks και οι βασικές πρακτικές μιας SEO βελτιστοποιημένης ιστοσελίδας.

Επιπρόσθετα, η καταχώριση της επιχείρησης σας στο Google My Business, οι τοπικές αναφορές από την συλλογή δεδομένων από το Google My Business και οι κριτικές που δημοσιεύουν οι πελάτες πρέπει να συμπεριληφθούν στη στρατηγική και στις προσπάθειες σας για βελτιστοποίηση  του local SEO της ιστοσελίδας σας.

Εδώ είναι ,επίσης , σημαντικό να σημειωθεί ότι υπάρχουν και εργαλεία SEO που βοηθούν στην ανάπτυξη και βελτίωση της θέσης σας στις τοπικές αναζητήσεις με την στρατηγική της έρευνας και αξιοποίησης λέξεων-κλειδιών που στοχεύουν στο τοπικό κοινό, συλλέγουν και δημιουργούν αναλυτικές αναφορές, διαχειρίζονται καταχωρίσεις όπως Google My Business, Google Maps, Google Analytics κ.α

Το περιεχόμενο της ιστοσελίδας είναι ένας ακόμα σημαντικός παράγοντας, όπως ακριβώς συμβαίνει και στον παραδοσιακό αλγόριθμο αναζήτησης της Google, αλλά περιλαμβάνονται επίσης παράγοντες που βασίζονται στην τοποθεσία, όπως το Google My Business, οι κριτικές πελατών, οι τοπικές αναφορές από άλλες σελίδες.

Η εταιρεία λογισμικού ανάλυσης μάρκετινγκ Moz δημοσιεύει την ετήσια έρευνά της για τους παράγοντες κατάταξης στις τοπικές αναζητήσεις. Οι λίστες της περιλαμβάνουν λεπτομερείς αναφορές και στατιστικά στοιχειά των παράγοντων που επηρεάζουν το τοπικού SEO παγκοσμίως. Τα αποτελέσματά της έρευνας παρέχουν κορυφαίας ποιότητας πληροφορίες σχετικά με το ποιοι παράγοντες επηρεάζουν την ορατότητα της ιστοσελίδας σας στις τοπικές αναζητήσεις.

Αξιοποιείστε τις SEO τεχνικές

Τώρα που έχετε κατανοήσει καλύτερα τις βασικές αρχές του SEO και του τρόπου με τον οποίο η Google κατατάσσει τα αποτελέσματα στις τοπικές αναζητήσεις, μπορείτε να αρχίσετε να επικεντρώνετε τις προσπάθειές σας στη βελτιστοποίηση του ψηφιακού αποτυπώματος της ιστοσελίδας σας στις τοπικές  αναζητήσεις. Με αυτές τις τεχνικές η επιχείρησή σας μπορεί να εμφανίζεται ψηλότερα στη σελίδα αναζητήσεων, γεγονός που μπορεί να οδηγήσει στη δημιουργία περισσότερων δυνητικών πελατών που μπορούν να βρουν και να αλληλεπιδράσουν με την επιχείρησή σας.

Υπάρχουν πολλοί παράγοντες που επηρεάζουν την προβολή σας στις τοπικές αναζητήσεις αλλά να έχετε κατά νου ότι και αυτοί αλλάζουν και εξελίσσονται με την συνεχώς ραγδαία ανάπτυξη του internet και των τεχνολογιών γύρω από αυτό. Για να παρακολουθείτε και να μένετε ενήμεροι για το ποιοι παράγοντες είναι επίκαιροι και χρήσιμοι για την δική σας local SEO στρατηγική, μπορείτε να ανατρέχετε στην ετήσια έρευνα της Moz και να διαμορφώνετε ανάλογα με τους στόχους σας αλλά και τα trends κάθε περιόδου. Μόλις αρχίσετε να βελτιώνετε έναν έναν τους παράγοντες που θεωρούνται σημαντικοί για τις τοπικές αναζητήσεις, θα μπορείτε να εξυπηρετείτε περισσότερα άτομα στη γεωγραφική σας περιοχή — άρα πιο γρήγορη ανάπτυξη και επίτευξη των επιχειρηματικών σας στόχων.


Επικοινωνήσετε μαζί μας για να λύσετε όλες τις απορίες σας και να λάβετε μία δωρεάν μελέτη και προσφορά από την Digital Node, για μία ολοκληρωμένη πρόταση SEO στρατηγικής για την επιχείρησής σας!

Scroll to Top